🌸۱) خیره نشدن

این اصل زبان بدن می گوید خیره شدن‌های طولانی می‌تواند مخاطب‌تان را کاملا معذب و کلافه کند. از سویی دیگر، اجتناب از برقراری ارتباط چشمی نیز نشان‌دهنده‌ی بی‌میلی به گفتگو با شخص مقابل یا عدم اعتماد به نفس است.


🌸 ۲) خلاصی از شر وسایل مزاحم

وسایل اضافی را از جلوی دست خود دور کنید، موانعی که جلو حرکت آزادانه شما را می‌گیرد. جیب هایتان را خالی کنید، آنها را زیاد سنگین نکنید. 

 

🌸 ۳) چهار دقیقه

۸۰ درصد ذهنیت افراد، در همان ۴ دقیقه اول آشنایی با شما تعیین می‌شود، پس مواظب برخورد اول خود در ۴ دقیقه اول باشید. نقش کسی دیگر را بازی نکنید. خودتان باشید.

🌸 ۴) راه رفتن با وقار و مطمئن

این اصل زبان بدن می گوید نحوه‌ی راه رفتن‌مان می‌تواند ما را حتی واقعا در خطر حمله و تهاجم دیگران قرار دهد. راه رفتن با اعتماد به نفس و هماهنگی بسیار مهم است. هنگام راه رفتن پاهای‌تان را روی زمین نکشید.


🌸 ۵) لبخند زدن

لبخند زدن را فراموش نکنید. لبخند زدن نورون‌های آیینه‌ای طرف مقابل را تحریک می‌کند، و باعث می‌شود وی نیز در پاسخ به شما لبخند بزند. افراد بدون لبخند، غالبا عبوس و کناره‌گیر شمرده می‌شوند.‌


🌸 ۶) راحت نشستن

این اصل زبان بدن می گوید راحت بنشینید. البته نه آنقدر راحت که در منزل روی کاناپه می‌نشینید. راحت نشستن باعث می‌شود بهتر فکر کنید و اندام تان طبیعی کار کند.

 

🌸 ۷) حفظ فاصله

افراد، حریم شخصی خود را دارند. همیشه فاصله مجاز با افراد و جنس مخالف را حفظ کنید. افراد از اینکه بیش از حد به آنها نزدیک شوید ناراحت می‌شوند و حالت تدافعی به خود می‌گیرند.

 

🌸 ۸)  ور نرفتن با خود

با صورت، دماغ و گوش هایتان بازی نکنید. با این کار حس بدی به بقیه منتقل می‌کنید.

🌸 ۹) استفاده از دست ها و صورت

این اصل زبان بدن می گوید از دست‌ها و چهره خود با قدرت برای بیان حرف هایتان استفاده کنید.

🌸 ۱۰) درست نوشیدن

هنگام نوشیدن چای یا هر نوشیدنی دیگر مواظب حرکات خود باشید. لیوان را جلوی سینه یا دهان خود نگه ندارید چون حالت تدافعی تان را بیشتر می‌کند. 

 

 


یکی از اشتباهات در برقراری ارتباط، ارتباط چشمی باطرف مقابل است. بعضیها این حالت را نشانه وقار  میدانند،
درحالیکه نشانه عدم اعتمادبنفس است و سبب عدم جذابیت میشود. 

🌻 عصبانیت

🌸 با کشش رو به پایین ابروها و باریک شدن پلک ها مشخص می شود. ممکن است لبها به هم محکم یا فشار داده شوند و سوراخ بینی شعله ور شود.

 

 


🖍 دست ها را مثلث کردن

🌸 نشان دادن این حالت نشانی از منتظر بودن برای شنیدن یک پیشنهاد از سمت مقابل است و شخص تمرکز دید و فکر خود را به مقابل میدهد و مدت زمان این حرکت تا پایان سخنان فرد مقابل است.

 

 

اگر در حین جلسه طرف مذاکره کننده شروع به شکستن مفصل انگشتان کرد، این یعنی او دچار استرس شده، و با این حرکت در حال آرام کردن خود است. سمت و سوی بحث را عوض کنید. 

 

 


در هنگام مذاکره هر مانعی را که باعث تماس چشمی شما میشود بر طرف کنید ، امکان دارد کیف شما و حتی یک قندان روی میز حواستان را پرت کند.

 

 

🖍 پا روی پا انداختن
🌸 راحت بودن فرد و داشتن ثبات فکری را نشان میدهد فرد با انجام این کار نشان میدهد که بر اوضاع مسلط است.

 

🔺لبخند بزنید
قیافه های جدی و خشک ترسناکند. لبخند بزنید. البته برای احتیاط باید یادآوری کنیم لبخندی که دائمی باشد قیافه را شبیه دلقک می کند. پس فقط گهگاه و به موقع لبخند بزنید. مثلا درست لحظه مواجهه با آدم ها یا گاهی که به جمله ای می رسد که قابل تایید است و قبول دارید همینطور که سر تکان می دهید لبخند بزنید تا تاکیدتان را بیشتر کند و دوست داشتنی تر شوید یا وقتی طرف دارد از خودش حرف می زند این کار را بکنید. لبخند خداحافظی را هم هیچ وقت یادتان نرود.

 

🔺لبخند واقعی
  لبخند واقعی زمانی است که عضلات اطراف چشم سفت می شوند.  تفاوت اصلی در این است که وقتی به یک صورت در حال لبخند زدن نگاه می کنیم، ببینیم که آیا چشم ها هم لبخند می زنند یا نه. اگر تغییری توی چشم ها دیده نشد، مشخصه ی قوی جعلی بودن لبخند است.

 

 

چشمان بسته
هرگاه چشمان یک فرد برای لحظه ای طولانی تر از چشم برهم زدن بسته شود پیام چنین است : یه حرف زدن خود خاتمه بده

 

 

دست زدن به بینی
مالیدن بینی با انگشت اشاره نشانه شک و تردید در مورد مطلب گفته شده در یک گفتگو یا مذاکره میباشد به ویژه اگر این عمل همراه با متمایل شدن شخص به انتهای صندلی باشد

 

زبان بدن ترس
علائم غیرکلامی ترس عبارتند از: گشاد شدن چشم ، جیغ زدن ، دستانی که صورت را می پوشانند ، حالت منجمد ، برافروختگی ، قوز کردن ، نگاه کردن عصبی به اطراف ، چسباندن دستها به یکدیگر یا گرفتن یک شی ، انسداد بدن با دستها ، حرکت به عقب ، برگشتن ، گرفتن سایر افراد ، لرزش ، تنفس شدید ، نفس کشیدن ، راه رفتن سریع

 


بازوهای باز و بسته
بازوهای باز نشان دهنده صمیمیت و نزدیک شدن بیشتر است و بازوهای بسته نشان دهنده وجود یک مانع است.

 

 

چشمان باریک و خمیده
هنگامی که پلک ها فشرده می شوند چشم ها را منقبض می کنند. نشانگر تحقیر ، بیزاری و پریشانی است.

 

 


بازی کردن با اشیای اطراف در حین صحبت
بازی کردن با آستین لباس چک کردن تلفن همراه ضربه مداوم انگشت بر روی میز همگی مواردی برای از دست دادن تمرکز است و حتی انتقال دهنده حس های منفی شبیه به اینکه شما فردی خسته عجول و بی حوصله هستید نیز میباشد.

 


حرکات فرار
متداول ترین نوع آن اشاره انگشتان پا به سمت در است. نشانه دوم این است که چشمها را به هر جهت دیگری به جای مکالمه ببرید تا راههای خروج را جستجو کنید.


قدم های شما چه میگویند؟
معمولا افراد عصبی نمی توانند در یک جا آرام بمانند و مدام قدم می زنند. به عنوان مثال اگر شما مردی را ببینید که در انتظار تولد اولین فرزندش است از قدم زدن او تعجب نمی کنید!
این میزان عصبانیت میتواند از یک دل مشغولی ساده تا یک موضوع بسیار بزرگ باشد

 


خروس ابرو
 یک حرکت ابرو است که در آن یکی از ابروها بالا می رود در حالی که دیگری پایین می آید. این نشان دهنده همزمان پرخاشگری و ترس است و هنگامی که مخلوط شود ، نشانگر سو ظن یا بدبینی است.

 

مالش چشم
 این یک حرکت گسترده است که بیانگر یک فکر منفی است و به آنچه گفته می شود اعتقاد ندارد. فکر اساسی این است که فرد "نمی تواند آنچه را می بیند باور کند".

 


لمس کردن گردن
لمس کردن گردن باعث ایجاد آرامش میشود وقتی فرد عصبی ,خشمگین ,نگران است و میخواهد این حس را پنهان کند با لمس گردن یا صورت خود این درد را دفع میکند

 


مذاکرات تلفنی
در مذاکرات تلفنی مهم ایستاده صحبت کنید با ترشح آدرنالین تسلط بدن شما بالاتر میرود.

 


مالیدن کف دست 
مالیدن کف دست ها روی یکدیگر نشان دهنده این است که او از شنیدن پیشنهاد کاری خوشحال است.

 

 

نگاه کردن به ساعت
🙋‍♀️چه به ساعت مچی تان نگاه کنید چه به ساعت روی دیوار نگاهی بیندازید در هر صورت اشتباه بزرگی مرتکب شده اید و به معنی است که شما کار مهمتری از این قرارداد دارید

 


💁‍♀️دست به کمر ایستادن
این وضعیت نشان دهنده ی حالت فرد برای ایرادگیری و نظر منفی دادن است
شخص با این حالت نشان میدهد نظر یا پیشنهادش درست است و حاضر به عقب نشینی نیست

 

 


نوازش چانه
 نوازش چانه یک حرکت ارزیابی است که توسط فیلم ها ، نمایش های تلویزیونی و کارتون ها محبوب شد. نوازش ریش یا چانه به این معنی است که روند تصمیم گیری آغاز شده است ، اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

 

 

خجالتی بودن
 هر زمان که بدن از گسترش کمتری نسبت به حالت عادی برخوردار باشد. کشیدن دست ها و پاها به سمت داخل ، پایین آوردن سر ، چانه زدن به سمت داخل ترسو و خجالتی بودن را نشان می دهد.

 


دست کشیدن در میان موها
وقتی افراد نمیدانند چه چیز باید بگویند اغلب اوقات دستشان را میان موهایشان میکشند و نشانه تردید است.

 

 

قفل پا
  وقتی بالای یک پا هنگام نشستن یا ایستادن روی پای دیگر قفل می شود یا وقتی که پاها به دور پایه های صندلی پیچیده می شوند ، اتفاق می افتد. این نشان دهنده یک نگرش منفی و دفاعی است.

 


لمس کردن گوش
لمس کردن گوشتان در حین ارتباط میتواند نشان دهنده این باشد که شما برای پاسختان به طرف مقابل مطمئن نیستید یا حتی جواب را نمیدانید.

 


بغل کردن پوشه
🙋‍♀️بغل کردن پوشه به مدت چند ثانیه و سکوت کردن فرد بیانگر تفکر کردن روی موضوع مکالمه میان دو فرد است
این حالت در خانم ها مرسوم است.